StartUp-projektid: Originaalsete ideede ajastu
Tehnoloogiamaailma kiire ja peadpööritav arengutempo näitab selgelt, et eesmärgiks ei ole enam pelgalt ajastu vajaduste rahuldamine. Iga tänapäeval tehtud algatuse edu või ebaedu on tihedalt seotud statistiliste andmete õige lugemisega. Oleme liikumas faasi, kus vanad ettevõtlusmudelid on oma tähenduse kaotanud. Peaaegu kõik uued algatused sünnivad nüüd digitaalses meedias. Poleks vale öelda, et startup-projektid on sündinud veebitarkvara ja veebidisaini maailmast. Tänapäevased algatused on valdavalt just startup-projektid. Aga mis asi on see startup?
Mis on Startup-projekt?
Selgitame startup-projekti väga lihtsal viisil. Näiteks: sul on teatud hulk kapitali ja soovid avada kohviku. Kui avad kohviku piirkonnas, kus kõik müüvad tuntud tooteid, pakud toitu ja jooki, sul on menüü ning inimesed istuvad laudades söömas – siis on see tavaline ettevõtmine. Sest selliseid kohvikuid on maailmas miljoneid.
Aga kui avad kohviku õhulaevas, mis hõljub teatud kõrgusel, viid inimesed sinna helikopteriga ja annad neile langevarjud alla laskumiseks – siis see pole enam klassikaline kohvik. See on originaalne idee – see on startup-projekt.
Lühidalt: kui sul on uus idee või projekt, mida pole varem tehtud, siis võib seda pidada startup-projektiks.
Veebitarkvara ja Startup
Tarkvarasektor on üks kiiremini muutuvatest ja maailma kujundavatest valdkondadest. Eriti mobiilivaldkonna areng ja revolutsioon on andnud tarkvarale suure mõjuvõimu. Tarkvarasektori poolt kaasa toodud uuendused mõjutavad ja arendavad jätkuvalt erinevaid eluvaldkondi: riik, tööstus, haridus, tervishoid, finantssektor jne.
Veebitarkvara on startup-projektide puhul tänapäeval asendamatu. Iga uue idee taga on fakt, et see on tihedalt seotud interneti, veebi või mobiilimaailmaga. Tänapäeval jõuab iga uus idee, mille sa lood, otse inimeste taskutesse ja kodudesse.
Startup, loomise protsess ja edu
Paljud startup’id maailmas on näidanud kiiret arengut ja muutunud maailma juhtivateks ettevõteteks. Kui vaadata maailma kõige kasumlikumaid ettevõtteid (nagu Apple, Microsoft, Google), siis on lihtne mõista, kui olulisel kohal on tarkvarasektor kogu inimkonna jaoks.
Sellised ettevõtmised nagu Airbnb, Dropbox, Uber, Whatsapp alustasid startup’ina ning on tänaseks muutunud miljarditesse dollaritesse hinnatud suurfirmadeks.
Lõpetame selle artikli tsitaadiga Jan Koumilt, ühelt WhatsAppi asutajalt, kes müüs ettevõtte Facebookile 19 miljardi dollari eest, WhatsAppi 5. aastapäeva puhul antud intervjuust:
„Ma arvan, et startup ei sõltu ajast. Öeldakse, et vanus pole number, vaid tunne. Näiteks mina ei tunne, et oleksin 38. Meie ettevõte on 5-aastane, aga liigume kiiresti, teeme otsuseid kiiresti, toodame edasi – seega oleme endiselt startup.“